Árulkodott a McLaren: illegális a Lotus első felfüggesztése

Az E21 első felfüggesztése nem tesz eleget a szabályoknak, derült ki a McLaren által készített felvételből, amit a csapat eljuttatott az FIA-nek. A Lotus F1 Teamnek a következő versenyre át kell építenie a rendszert.

A 10.5.3-as szabálypont kimondja, hogy a kerék mögött található részen csak három elemet lehet csatlakoztatni az egyes bekötési pontokon. Ezzel szemben a Lotus eggyel több, azaz négy felfüggesztés-elemet csatlakoztatott egy ponton. Az esetre a McLaren hívta fel az FIA figyelmét, egy kémfotó segítségével.

Összesen hat elemet kell bekötni egy-egy első kerékhez, és ezeket egyenként vagy kombinálva is lehet csatlakoztatni. De háromnál többet nem szabad egy ponton rögzíteni. A Lotus esetében négyet kötöttek be egy ponton. Az alsó lengőkart, a pushrodot és a kormányzást. Mindezt már két éve – írja az Auto Motor und Sport. Azért nem tűnt fel senkinek eddig, mert a bekötési pont el van rejtve a fékdob mögött. Majd a McLaren egyik fotósa képet készített róla.

A csapatnak a Német GP-re át kell alakítania a vitás elemet, amire időhiány nélkül nem kerülhet sor ezen a hétvégén. Kérdés, hogy az ellenfelek ennyiben hagyják-e a dolgot, vagy megóvják a Lotus eredményét?

Légy részese valami nagy dolognak

Hozzászólás írása
Hozzászólás mutatása
Bővebben erről a cikkről
Sorozat Forma-1
Cikk típusa BRÉKING